شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 14, 2024
نمایش «نبرد رستم و سهراب»

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی از همه هنرمندان و عوامل نمایش ارزشمند «نبرد رستم و سهراب» به دلیل تلاش‌های بی‌وقفه‌شان در خدمت به فرهنگ و هنر این مرز و بوم، تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، متن پیام به شرح ذیل است:

به نام خداوند جان و خرد
کز این برتر اندیشه برنگذرد

نمایش «نبرد رستم و سهراب» با اقتباسی نوین از شاهنامه فردوسی، یکی از درخشان‌ترین جلوه‌های فرهنگی و هنری کشور در سال‌های اخیر است که با به‌کارگیری خلاقانه هنر و ادبیات اصیل ایرانی، پیامی عمیق از حکمت، خرد و دفاع از میهن را به مخاطبان انتقال می‌دهد.

اینجانب لازم می‌دانم مراتب تقدیر و تشکر خویش را از تمامی دست‌اندرکاران و عوامل این نمایش ارزشمند اعلام نمایم.

بازی هنرمندانه بازیگران این نمایش، روح داستان حماسی فردوسی را در صحنه زنده کرد و به مخاطبان تجربه‌ای فراموش‌نشدنی هدیه داد.

از زحمات همه این عزیزان قدردانی می‌نمایم و همچنین از هنرمند فرهیخته جناب علی زندوکیلی که با صدای دلنشین و تأثیرگذار خود، حس و حال ویژه‌ای به نمایش افزود، سپاسگزارم.

نورپردازی دقیق و هنری، طراحی هنرمندانه و خلاقانه سالن، و کارگردانی استادانه جناب حسین پارسایی، همگی عواملی بودند که این نمایش را به یکی از برجسته‌ترین آثار تئاتری تبدیل کرد.

حمایت‌های بی‌دریغ سازمان اوج با مدیریت برادر جهادگر جناب احسان محمد حسنی، در شکل‌گیری این اثر فرهنگی قابل تقدیر است.

نمایش «نبرد رستم و سهراب» نه تنها نمایانگر ارزش‌های والای ادبیات کهن ایران بود، بلکه پیام‌هایی عمیق در راستای ترویج وطن‌دوستی و دفاع از حکمت و خردورزی، که اساس تعالیم شاهنامه فردوسی است، به همراه داشت.

فردوسی بزرگ در شاهنامه خود بر خرد و توحید تأکید می‌کند و این نمایش با بهره‌گیری از این مضامین، روحیه ملی و ارزش‌های فرهنگی را تقویت کرد.

اینجانب همراه با خانواده، این نمایش را از نزدیک و حضوری مشاهده کردم و آن را تجلی غرور ملی و حکمت ایرانی یافتم.

از همه هنرمندان و عوامل این نمایش به دلیل تلاش‌های بی‌وقفه‌شان در خدمت به فرهنگ و هنر این مرز و بوم، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

امیدوارم که شاهد تداوم چنین آثار فاخر و ارزنده‌ای در عرصه هنر ایران باشیم.

عبدالحسین خسروپناه

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

شهریور ۱۴۰۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha